Translate

streda, marca 20, 2013

C/2011 L4 (PANSTARRS)




Dnešné počasie - 21.III. - ukázalo svoju prívetivejšiu tvár a tak som sa snažil využiťdiery v oblakoch na pozorovanie tohto zaujímavého objektu.Na hornom zábere som použil objektív Sigma 2.8/150 s Canonom 450 Da.
Urobil som 14 x 45 s. expozícií , 400 ASA, spracované v Images Plus.Západný obzor bol neustále prekrývaný prechádzajúcimi oblakmi.Výška kométy nad obzorom sa neustále zväčšuje, geometrické podmienky na pozorovanie sa zlepšujú, dúfajme že sa počasie zlepší a uvidíme kométu v plnom lesku žiariť nad obzorom.


Ďalší prístroj, ktorý som použil bol refraktor ED 80 s kamerou G1-0300, na tento experiment som použil 57 x 30 s.expozícií.Fotografie som sa snažil spracovať aby sa zvýraznila štruktúra kómy.Na fotografii je vidieť rozdelenie a tvar chvosta kométy prostredníctvom izofot.

                                     
                                               Ten istý záber bez spracovania izofot.

                      
                   A nakoniec celkový pohľad na západný obzor cez objektív 3.5-5.5/18-55 Canon.




Žiadne komentáre: