Translate

nedeľa, marca 17, 2013

C/2011 L4 (PANSTARRS)

                                 Canon 450A Da, 17.III.2013,19h06m, Canon 24-85, cl. 3.5.

Dnes 17.III. počasie prialo a nedalo sa odolať vyliezť na nejaký kopec a pozrieť sa na kométu.Pravdu povediac mal som trochu iné predstavy o jej veľkosti a jasnosti ale tie boli nadhodnotené jej  mediálnym obrazom - stala sa z nej celebrita.Kométu som našiel až na fotogafiách, ktoré som priebežne robil na západnom obzore.Voľným okom som ju zazrel až po identifikácii na snímke a potom podľa objektov tesne nad obzorom.Javila sa ako rozmazaná hviezdička tesne nad hranicou horizontu.Po západe kométy aj cez nízku teplotu sa mi podarilo pozorovať premennú CT Tau.

                                                                  Čakanie na kométu.

     Nebolo to vôbec jednoduché, teplota klesla pod - 10 ° C, na to že je polovica marca trochu málo...

       Zapadajúce slnko kreslilo na oblohe zaujímavé tvary pripomínajúce presýpacie hodiny.

           A to je obraz kométy tesne nad západným obzorom, použitý objektív Sigma 2.8/150 mm.


                                                                     Animácia z 25 x 45 s.

EDIT...18.III.
Pokus zo 17.3. ED 80 +G1-0300
 

Žiadne komentáre: