Translate

pondelok, apríla 11, 2011

M4 + M104 + C/2011 C1 (McNaught)

Pri testovaní najlepšej polohy pre paralaktickú montáž sa mi podarilo zhotoviť pár fotografií, žiaľ pri skúškach ovládania montáže došlo k porušeniu zaostrenia ďalekohľadu, takže obrázky nie sú úplne ostré.
Vždy ma fascinovala galaxia M104 - Sombrero, jej tvar a uhol pohľadu ktorým ju môžeme pozorovať vytvára zaujímavý eliptický útvar s pásom tmavých hmlovín v rovníkovej oblasti.Môj pokus je výsledkom 
18 x 480s. expozícií, ED 80 - rovnač 0.85, Canon 450Da, HEQ-5, pointované QHY-5 cez 6,3/400, PHD,
MRAW PS.
    Ďalším objektom, ktorý ma zaujal je guľová hviezdokopa M4 v súhvezdí Škorpión.Astronomická noc sa chýlila ku svojemu koncu, takže sa mi podarilo zhotoviť iba niekoľko expozícií.Dúfam, že sa mi podarí naexponovať viac záberov, pretože oblasť v ktorej sa hviezdokopa nachádza je plná  veľmi zaujímavých objektov . Mal som čas urobiť  9 x 480 s. exp. s rovnakým prístrojom ako hore.
  A posledným objektom, na ktorý som zamieril ďalekohľad je kométa  C/2011 C1 momentálne najjasnejšia na oblohe, ale s dosť obtiažnou polohou na pozorovanie.Prístroje boli pokryté vrstvou ľadu zo skondenzovanej vody, motory na montáži vynechávali ale nakoniec sa mi podarilo aj napriek pokročilému svitaniu  zhotoviť pár záberov na ktorých je kométa zreteľne viditeľná. Je to výsledok 5 x 120 s. exp., prístroje rovnaké ako na ostatných záberoch.


                                                    

Žiadne komentáre: