Translate

utorok, novembra 19, 2013

C/2012 S1 ISON





17.11.2013, Canon 450Da, Tair 4.5/300, 8 x 60s.

Kométa ISON sa nezadržateľne blíži do perihélia , využil som priaznivé počasie na pozorovanie tohto zaujímavého objektu a vybral som sa hľadať pozorovacie stanovisko s dobrým výhľadom na východný obzor.Miesto kde väčšinou pozorujem bolo ponorené do hmly a tak mi nezostávalo nič iné iba sa poobzerať po niečom inom.Cesta bola rozmočená plná blata, bol som rád že som snautom nezapadol.



Pozorovacie podmienky neboli príliš priaznivé, hmla prelievajúca sa z údolia do údolia, nízka oblačnosť........
Počkal som ako sa situácia bude vyvíjať, okolo piatej ráno sa hmla rozplynula a zbadal som hviezdu Spica, to bolo dobré znamenie pretože kométa sa nachádzala neďaleko od nej.



Kométu som zbadal v triedri, nastavil som montáž a fotoaparát s teleobjektívom a začal som exponovať.


 
Bol to pekný pohľad, údolia zaliate hmlou, mesiac v splne a kométa nad obzorom







Kondenzačná stopa lietadla a jej tieň na oblohe spôsobený Mesiacom.

Žiadne komentáre: