Translate

pondelok, októbra 03, 2005

Zatmenie Slnka 3.10.2005

Najzvláštnejšie zatmenie môjho astronomického života?Asi tak by sa dalo nazvať čo som dnes zažil.Prečo?No vážení to celkom neviem, je to skôr pocitová záležitosť a skúste jasne deklamovať svoje pocity.
Začnem začiatkom,to bude asi najlepšie.Ráno som márne pátral na oblohe po niečom optimistickom.Jednoducho bola celá sivá a padali z nej kvapky dažďa.Neodradilo ma to a rozhodol som sa rozbiť táborisko v knižnici.Bolo to fajn.Teplo,presklené steny,výhľad na oblohu,pekné študentky ale predsa len....niečo tomu chýba - voľnosť a sloboda.Nasleduje zbalenie prístrojov (Praktiky),a hurá do ulíc našeho veľkomesta.Začína Big show priatelia,všetci kamoši ,,Veľkého brata" prípadne ,,Vyvalených"
sa môžu schovať.Malá postavička ovešaná rôznymi aparátmi začla zbesilo pobehovať po uliciach.Občas sa zastavila, dlho a skúmavo hľadela cez hľadáčik fotoaparátu do dažďovými kvapkami zamorenej oblohy,urobila cvak a utekala čo jej nohy stačili - takto asi vypadalo moje počínanie v očiach mojich spoluobčanov.Niektorí prejavili záujem a spýtali sa ma čo sa deje,tí osvietenejší dokonca vedeli čo je vo veci.Zamračená obloha mala jednu obrovskú výhodu - nepotrebujete žiaden filter a môžete sa bez strachu o svoje oči pozerať na Slniečko,veľa ľudí to po mojom upozornení urobilo.A ich reakcie?Od užasnutých a prekvapených tvárí až po znudené pohľady na spôsob ,,, a toto je to zatmenie?
Veru tak koľko ľudí toľko chutí.Nechcem tu však tvoriť nejaké unáhlené závery o rozhľadenosti
súčasnej spoločnosti.Pravda je taká , že väčšina jej členov má trochu iné starosti ako sa pozerať na oblohu. Na to musí byť človek tak trochu cvok ale radšej to nechám tak.....
A večer?Večer čaká ,,Veľký brat" s veľkou debnou a diaľkovým ovládačom , ktorý je tak neskutočne blííízko, no skúste mu odolať.Ten nám vysvetlí čo je v súčasnosti správne a nesprávne,prípadne čo na seba prípadne zo seba.No ale čo už,taký je život.
Vrátim sa radšej k zatmeniu, Slnko bolo väčšinou
za mrakmi, občas nesmelo vykuklo na pár sekúnd a už ho opäť nebolo.Používal som Praktiku s objektívmi 4/20 a 4/200, to bolo asi maximum pri dnešnom počasí. Jednoducho povedané zázrak že som niečo nafotil.
A čo ďalej?Chcel by som vidieť úplné zatmenie na budúci rok,ale ak ho neuvidím nič sa nestane,však s jedným úplným som už mal tú česť.Ale keď si spomeniem na to tmavé Slnko v horúcej maďarskej puste,ostré papričky a
fantastický bob guláš - dostávam chuť na kebab,tadžin,kjufty a podobné orientálne preháňadlá.Už cítim v nose ten zvláštny ódér,ktorý ma upozorní - hola hola orient volá.
Tak teda hurááááááá Turecko, alebo žeby Muhhamad Kaddáfí a jeho príslovečná arabská pohostinnosť?Uvidím kto ma ukecá.
Marian Urbaník.


Žiadne komentáre: