Translate

nedeľa, septembra 18, 2005

Fotografia

Fotografia a Astronómia



Astronómia a špeciálne Astrofotografia ma sprevádza už dlhé roky.Všetko má na svedomí časopis Kozmos,ktorý sa mi nedopatrením v roku 1984 dostal do rúk a jeho obsah ovplyvnil beh môjho ďalšieho života.Začiatky boli ťažké ale mali tú zvláštnu chuť objavovania nepoznaného.Môje prvé pokusy v oblasti astrofotografie sú späté s jednoduchým paralaktickým stolíkom,ďalej vývoj pokračoval jednoduchými paralaktickými montážami zo začiatku bez pohonu,neskôr so zakomponovaným pohonom kde bol použitý jednosmerný motor a napokon motor krokový.Časom som dospel k názoru,že tieto pokusy sú síce veľmi zaujímavé ale na zariadenie sa nedalo 100 percentne spoľahnúť.To vyústilo do kúpy paralaktickej montáže HEQ-5.Je to vcelku kvalitný výrobok - zaujímavá cena,vcelku kvalitné prevedenie a dobré výsledky.Po doplnení o novú elektroniku,ktorá umožní spoluprácu s počítačom a pointáciu v spolupráci s webkamerou bude celý systém ako stvorený na astrofotografiu.Môj záujem sa nesústreďuje iba na oblasť astronómie a astrofotografie ale snažím sa pozorovať prírodu a život okolo nás.Vznikajú pri tom velmi zaujímavé zábery,ktoré mi pripomínajú všetky krásne zážitky pri potulkách prírodou.

Stretli ste niekedy na výlete hada?Pravdepodobne áno , a väčšina z vás na to nespomína s príjemnými spomienkami.A pritom sa pri tomto stretnutí viac zľakol dotyčný had ako vy.
Tieto živočíchy sú považované aj na začiatku 21 storočia za niečo zlé , čoho sa treba rýchlo zbaviť prípadne zabiť.Viem to z vlastnej skúsenosti , pretože pri fotografovaní som pár krát na hadov narazil a musel som dávať pozor , aby neprišli o život z roztopaše prechádzajúcich ľudí.
Tak toto sú oni , október 2004.Nádherné októbrové ráno a užovky pripravujúce sa na zimný spánok.













Ďalším veľkým zážitkom bolo pozorovať užovku pri love.Pri jednej prechádzke po brehoch rieky Kysuce som pri splave narazil na užovku vyhrievajúcu sa v slnečných lúčoch.Časom som zistil, že jej prítomnosť na tomto mieste nie je náhodná - bolo to pravdepodobne jej teritórium. Po dvoch týždňoch pravidelných návštev ma prekvapila, zrazu zmizla a po chvýli sa objavila s korisťou v papuli - vypadala ako dávnoveký drak.

















A teraz niečo príjemné a krásne pre každé oko.Babočka zubatokrídla si pristála doplniť zásoby svojich pohonných hmôt,našťastie blízko mojej maličkosti a s pripraveným fotoaparátom. Nie je úžasná????

Žiadne komentáre: