Translate

sobota, augusta 13, 2011

G1-0300 - first light




Moje prvé výsledky s touto ccd kamerou, žiaľ počasie príliš astronómii nepraje ale snažil som sa využiť aj tú najmenšiu škáru medzi mrakmi a vyskúšať môj nový prístrojový prírastok.G1-0300 je používaná skôr ako pointačná CCD kamera avšak vzhľadom na moje fin.možnosti nebude zaháľať iba zavesená na pointiéri.Na prvú skúšku som si vybral premennú hviezdu V 346 Aql, je to ľahký objekt pre premenárov a ako môj prvý cieľ pre ccd fotometriu sa mi zdala ako optimum.Žiaľ počasie nedovolilo nasnímať kompletné minimum, iba výstup.Napozorované dáta sú jedna vec ale soft, ktorý ich dokáže analizovať to je malý zázrak.Program MUNIWIN, ktorý najdete na predchádzajúcom odkaze je silný nástroj v rukách amatérskeho astronóma.Pozorovanie je z noci 10 na 11 aug. a je uskutočnené cez objektív Tair 4,5/300.



A zatiaľ posledným objektom , ktorý som pozoroval touto kamerou je starý známy Garradd, žiaľ podarilo sa mi zhotoviť iba 10 x 60 s. použiteľných exp. cez Tair 4,5/300 dnes večer 12. aug.Dúfajme že sa počasie zlepší a pribudnú ďalšie úspešné  pozorovania.

Žiadne komentáre: