Translate

štvrtok, júna 16, 2011

Dark side of the Moon


Koláž deviatich expozícií z najkrajšieho zatmenia Mesiaca poslednej dekády.
Expozície od 8s. do 1/15 s.



Začiatok nevešil nič dobrého, zamračený južný obzor, veľká vlhkosť vzduchu - to boli veru zlé znamenia, ktoré ohlasovali skôr návrat bez úspešného pozorovania.Našťastie sa všetko v dobré obrátilo a mohli sme sa kochať takmer mystickým zážitkom na oblohe.Hovorím mohli, pretože po príchode na staškovské pozorovacie stanovisko postupne prichádzali ďalší ľudia a za okamih bolo parkovisko plné.Mal som tušenie že sa niečo také môže stať, takže som zo sebou vzal pár ďalekohľadov naviac a len sa po nich zaprášilo....Malo to aj ten efekt, že som sa nemohol venovať fotografovaniu na sto percent, a musel som sa venovať zvedavým otázkam okolostojacich dychtivých pozorovateľov - ale ako hovoril pán Dobson - cena ďalekohľadu sa odvíja od toho koľko ľudí sa ním pozeralo na oblohu....
Všetci boli nadšení, nielen zatmením Mesiaca ale aj preletmi ISS, zábleskom Irídia a dokonca sa nám podarilo zahliadnuť aj NLC.

NLC  - Canon 350, set zoom - 18mm, 22h56m,30s, 400 ASA

Mesiac som fotografoval Maksutovom 90/1250, Canon 450Da, CLIP UVIR na HEQ-5, 22h58m, 8s, 800ASA


A toto je video s pozorovanej časti zatmenia,  jeho druhá polovica, expozície od 8s do /15 s.

Žiadne komentáre: