Translate

nedeľa, apríla 19, 2009

Vixen GP-2

C/2008 T2
C/2009 F6




18.4.večer som skúšal paralaktickú montáž Vixen GP-2 Photoguider.Stratil som trpezlivosť s montážou Astro-3, je to pekná hračka ale na fotografovanie je príliš nestabilná,paradoxne s ručnou pointáciou sa dajú dosiahnuť lepšie výsledky ako s automatickou.Vixen si označenie paralaktická montáž už skutočne zaslúži .Test

Pozorovacie podmienky večer nevypadali optimisticky, mohutná oblačnosť na západe, relatívne blízka búrka, preto som sa rozhodol zostať v meste a vybral sa na náš futbalový štadión, je to blízko a keby začlo pršať za chvýľu som doma.
Montáž som rozložil za pár minút aj s nastavením polárnej osi, s pomocou polárneho hľadáčika je to veľmi jednoduché .Skúšal som zatiaľ 300 s.expozície s objektívom Biometar 2,8/80 cl.4 a cieľom boli kométy C/2009 F6 - rozhranie Cass.Per. a C/2008 T2 - Aur.Obidve sa pohybujú veľmi zaujímavými oblasťami bohatými na deep sky objekty a ich jasnosť je tiež v dosahu amatérskych prístrojov.Zrkadlovka Canon 300D upravená pre astro - bez UV IR cut filtru, v
spolupráci s clip CLS CCD filtrom sa dá použiť aj v centre mesta, samozrejme výsledky na tmavej oblohe sú lepšie ale nepresvetlená obloha je žiaľ úzky profil.Snímky sú upravené agresívnejšie pre zvýraznenie podrobností.Montáž pracuje spoľahlivo, na budúce skúsim dlhšie ohniská a upravím ručný ovládač na autoguider, montáž síce nemá deklinačnú os, avšak to je vykompenzované presnosťou nastavenia s polárnym hľadáčikom, do 300 MM ohnísk a 480 s. expozícií to bude pracovať bez problémov.
Marian Urbaník.

Žiadne komentáre: