Translate

nedeľa, apríla 09, 2006

P/Schwassmann-Wachmann (73P) II.




Piatkový večer ponúkol po dlhšej dobe jasnú oblohu a tá ma vyprovokovala k ďalším astrofoto dobrodružstvám.Zaujal ma Mesiac,práve sa nachádzal v prvej štvrti a priam lákal objektív ďalekohľadu k pozorovaniam.Práve teraz sa zžívam s novým digitálnym fotoaparátom Olympus E-1 a Mesiac bol vďačným objektom na testovanie.Robil som série snímok zatiaľ v jpg formáte a ďalej som ich spracovával v programe Registax a Photoshop Elements.Je to to najjednoduchšie softwearové vybavenie dostupné prakticky každému.
S výsledkom som vcelku spokojný, budem pokračovať vo fotografovaní do RAW formátu a musím sa viac potrápiť s nastavením bielej.Mesiac je na to dosť citlivý.













7.4.2006 21 h 20 m seč

Po Mesiaci ma zaujal Saturn, v prístroji AD 800, ktorý ma parametre 56/800 nie sú podrobnosti ktovieako oslnivé ale s pomocou
fotoaparátu sa mi podarila lokalizácia jeho jasnejších mesiačikov.Pre amatéra dosť povzbudivá informácia, dostať sa na úroveň 12 M
s 15 sekúnd trvajúcimi expozíciami je zaiste veľmi príjemné.









1.Titan 2.Rhea 3. Dione 4.Tethis 5. Japetus

7.4.2006 21 h 35 m seč


A samozrejme moja obľúbená P/Schwassmann-Wachmann (73P),bol som zvedavý na výsledné fotografie pri takmer totálne presvietenej oblohe.Výsledok odpovedá podmienkam - preexponované ale fragmenty C a B sú identifikovateľné.Obe jadrá takmer rovnakej jasnosti, fragment B prekonal ourtbust,preto je momentálne pozorovateľný.Už aby to Mesiac vzdal a presunul sa do postsplnovej destinácie.










7.4.2006 22 h 22 m seč


A nakoniec naše Slniečko, všetci sme sa tešili na tú chvýľu,keď donúti Zimu na ústup a dočkali sme sa.V poslednej dobe prekvapilo s
dosť aktívnou oblasťou, na fotografii práve zapadá.













8.4.2006 10 h 10 m seč


Ak mám zhodnotiť tento výkend, som nadšený.Strávil som ho s Urániou a bola to veľmi príjemná a zaujímavá spoločníčka.
Marian

Žiadne komentáre: